søndag 19. juni 2011

Brushane - Jomfruland


Fant igjen Sandloen som var egg  for 14 dager siden, den var helt nede ved vannkanten mellom kulestein og tang, nå så det nærmest ut som om egget hadde fått bein. En rund liten tass nesten umulig å se. 


Det var ganske kaldt i dag tidlig så den gjorde sitt beste for å få varmet seg hos moren sin, noe den klarte til slutt.



Lørdag kveld skulle jeg teste den nye kikkerten min så jeg tok ikke med fotoapparatet. Selvfølgelig landet det en flokk brushaner bare 20m unna.  Snek meg av gårde for å hente kamera og etter 20 minutter var jeg klar, men da var det umulig å komme på hold. Rakk å ta ett par bilder før de fløy. Gjett om jeg var forbanna på meg selv. En fuglefotograf burde aldri gå på tur uten kamera.

5 kommentarer:

  1. Hei Morten,

    Fine bilder av sandloene i rullesteinsmiljø! Artig med ungen som kryper inntil mor.
    Og kamera MÅ med, sjøl om du bare skal ut på utedassen :-)

    Mvh Rune

    SvarSlett
  2. Sitter å surfer gjennom blogger. Denne hadde jeg ikke fått med meg. Flott serie her, og likte også bildene i innlegget ditt "Hagen min-Børsesjø" Fint med litt tekst også.
    God ferie og du har vel med deg nok fotoutstyr!!!

    SvarSlett