onsdag 6. august 2014

Grønnspett i hagen

Det nærmer seg årets høydepunkt for min del, høsttrekk med masse fotomuligheter ved kysten. Fant derfor ut at jeg måtte se gjennom bilder jeg har hatt lyst til å legge ut på bloggen men ikke rukket tidligere i år. Her en Grønnspett som etter å ha rotet rundt i lyngen en stund satte seg på en påle jeg hadde plassert ikke langt unna foringa i hagen. Ikke noe fantastisk bilde men det er mitt første grønnspettbilde så det må bare legges ut.
Klikk på bildet for stor utgave

9 kommentarer:

  1. Synes du fikk et greit bilde av grønnspetten.
    Får håpe høstrekket ved kysten blir bra i år, og det er vel egentlig så smått i gang, Bestandig mye spennede å ta bilde av under høsttrekket

    SvarSlett
  2. Jeg er ganske misunnelig på dette vakre bildet av den grønne hakkespett. En vakker fugl som jeg ville ha fotografert seg selv.
    Min hilsen
    ***************
    I am quite envious of this beautiful picture of the green woodpecker. A beautiful bird that I would have photographed themselves.
    my compliments

    SvarSlett
  3. Sitter på hytta, siste ferieuka, og ser at du har et supert bilde av grønnhakkern. Ikke lett å få tak på den. Her: Til min store glede oppdatget jeg at en Grønnspett hadde funnet tilhold rundt hytta når jeg kom hit tidl. ...jobber og slapper litt om hverandre for tida, og tenkte at den skal jeg få bilder av. Stod så på taket og raket døtt grass ut av torva en kveld, og hørte plutselig en lyd som var ren dødsangst, og der kom Hønsehauken med Grønnhakkern i klørne...dett var dett. Grattis med bra bilde av den :-)

    SvarSlett
  4. Et flott bilde dette Morten. Grønnspetten er en flott og fargerik fugl og ikke lett å få gode bilder av. Det har du greid her.

    SvarSlett
  5. Dette ble et fint bilde av Grønnspetten i flott positur.

    Ottar

    SvarSlett
  6. Vakker grønnspett, med fin bakgrunn og godt instruert positur :-).

    SvarSlett