mandag 21. oktober 2013

Rødstrupe

Jeg har vært på mange fototurer i år og ofte har jeg hatt besøk av rødstruper men jeg har ikke tatt noen bilder av dem. Sist helg kom det en for å vente på soloppgangen sammen med fotografen. Som vanlig satt jeg å koste meg med en kaffekopp mens det langsomt ble lysere og himmelen rødere og rødere. Finnes det en bedre måte å starte dagen på?  Neppe.  Uansett er rødstrupen en flott fugl som fortjener å bli tatt bilde av, så her er noen forsøk.
Klikk på bildene for best mulig visning.


Forsøkte etterhvert å få den til å sitte på denne høstrøde grenen.


men da ikke det ble noen suksess ble det i stede portrettfoto på denne kvisten 

8 kommentarer:

  1. Du verden Morten. Dette var bra. Bilde nr. 3 gikk rett hjem hos meg. Den mørke bakgrunne gjorde susen. Nydelig bilde. Flotte bilder de andre også. Flotte bakgrunner, lys og skarphet hele veien. Godt jobba!
    mvh Esben

    SvarSlett
  2. Fin stemming i det første bildet, passer godt til beskrivelse av å sitte og vente på lyset. Det du forsøkte på I bilde nr 2, med å få den til å sette seg der du vil, er ikke lett, jeg løser det som du vet med utplassering av utsoppede fugler. Det siste bildet blir min favoritt blant disse, den mørke bakgrunnen er fin, og posituren er spesiell.

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for tipset, forsøkte med lyd men det fungerte ikke på denne fuglen.

      Slett
  3. Vakkert Morten. Likte også bilde 3 kjempegodt, skarpt og fin positur.

    SvarSlett
  4. 10 poeng til bilde nr 3. Veldig bra.

    SvarSlett
  5. Fin opplevelse og flotte bilfer, jeg falt mest for det første.

    Ottar

    SvarSlett
  6. Wow!

    Både kvisten og fuglen ble jo to nydelige bilder av en meget vakker fugl!

    SvarSlett