søndag 29. desember 2013

WEB side

I stede for fuglefoto har jeg brukt jula til å lage webside. Som gammel programmerer regnet jeg med at det var fort gjort men der tok jeg skikkelig feil. PHP er et veldig kryptisk programmeringsspråk og CSS styles kan til tider virke helt tilfeldig. Derfor har det blitt mange timer foran datamaskinen den siste uken.

Jeg har laget siden sånn at det skal bli lite vedlikehold, nye innlegg og bilder kan lagres i en mappe overføres til webserver og så klarer PHP programmet resten. Er spesielt fornøyd med bildestripa som oppdateres med tilfeldige "thumbnails" med lenke til bildegalleri hver gang siden åpnes, eller en trykker update symbolet. 
Har ikke blitt enig med meg selv om menyer skal være på engelsk eller norsk, layout og innhold men det får komme etterhvert. 

Det er fint hvis dere kan gi meg tilbakemelding om innhold og layout + hvordan siden fungerer på ulike maskiner og browsere.   Siden kan sees på

kjernebitern.no


Lurer på om jeg skal ha forum også men det blir ikke noe denne jula, nå har jeg lyst til å dra på fototur..

10 kommentarer:

  1. Dette ble jeg imponert av, en knallbra webside du har laget. Gratulerer!!
    Ønsker deg et flott og opplevelsesrikt foto-år i 2014.

    Ottar

    SvarSlett
  2. Halla, flott side og ja det tar tid og følge opp og organisere en hjemmeside :-)
    Prøvde å klikke meg på testene på forsida men kom ikke videre enn til neste side (lik forsida) og der stoppet det...
    Godt Nyttår Morten!
    Rune

    SvarSlett
  3. Flott jobb Morten, det ser veldig bra ut så langt. Gleder meg til å følge hjemmesiden din, og ha et riktig Godt nyttår.

    SvarSlett
  4. Ser brukendes ut den siden, dog virker den uferdig, og det er den vel ;-) Ønsker deg et godt nytt år Morten.

    SvarSlett
  5. for meg så den helt proff ut..men jeg har ikke så god greie på sånt..men for å si det sånn for den alminnelige mann i gata såer den suveren!Hvordan fikk du det til mon tro..er det blogger sin mal du bruker eller?Jeg surfet lett og kjapt gjennom alle linkene og bildene på hjemmesiden.ingen problemer.
    Ønsker deg ett Godt Nyttår!Og ja,,ut på tur og ta bilder!:))

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny webside! Den blir nok veldig fin. Har allerede lagt den inn på de blogger jeg følger.

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  7. Grattis med ny web side, blir spennedne å følge den. Godt nytt år

    SvarSlett
  8. takk for kommentarer, tar nok en del tid å få den ferdig. skal legge inn noen bildegallerier så får resten komme etterhvert.

    SvarSlett
  9. takk for kommentarer, tar nok en del tid å få den ferdig. skal legge inn noen bildegallerier så får resten komme etterhvert.

    SvarSlett